ACTIVE CONSULT – Accounting & Tax

Accounting & Tax Consulting, Staff Leasing , Business Solutions

  • Винаги правилни решения !

    www.activeconsult.net
    office@activeconsult.net
    Phone: +359 2 974-33-32
    Mobile: +359 895 10-18-18
    Address: 133 Tzarigradsko shose Blvd., Sofia, Bulgaria

  • Търсене по категория или дума ?

  • Последни публикации:

За една година Deloitte, PwC, Ernst&Young и KPMG са похарчили над 9.4 млн. долара, за да си спечелят приятели сред регулаторните власти и политиците

Posted by Active Consult Ltd. - Accounting & Tax в 14/03/2012

Четирите най-големи компании, които работят в сферата на счетоводството и одита, известни като Голямата четворка, са наливали повече пари отвсякога в лобистки и политически кампании в САЩ. През миналата година Deloitte, Ernst&Young, KPMG и PricewaterhouseCoopers (PwC) са похарчили общо 9.4 млн. долара за лобизъм, показва анализ на Reuters, базиран на докладите, които самите компании по закон са длъжни да предоставят на всеки три месеца.

Документите съдържат имената на лобистите, агенциите, на които съответната компания се е опитала да повлияе, сумите, които са отпускали за заплати на лобистите, както и други разходи като например маркетинг, вечери и забавления.

Това е най-голямата сума, плащана от одиторските компании за лобизъм след краха на Arthur Andersen – одиторската компания, която беше отговорна за фалита на Enron Corp през 2002 г. Именно тогава бе намален и броят на големите играчи в бранша – от 5 на 4. Дори и връщайки се назад до 1999 – най-ранната година, от която са достъпни онлайн доклади, годишните разходи на индустрията за лобизъм (включително и тези на Arthur Andersen) са били по-малки в сравнение с тези от миналата година, отбелязва „Ройтерс“.
Най-много разходи за лобизъм са направени от Deloitte – 3 млн. долара, на второ място е PwC с 2.7 млн. долара, следвана от Ernst&Young с 2.2 млн. долара и KPMG с 1.5 млн. долара.

Голяма част от лобистките усилия на „Голямата четворка“ са свързани с опити за повлияване на членовете на Надзорния съвет за одитирането на публичните компании. Институцията, която съществува от близо десетилетие, предлага промени, които може да имат сериозно влияние върху бизнеса на одиторските фирми. Лобистките им усилия са свързани и с въвеждането на политики, които може да повлияят върху бизнеса с консултантски услуги.

Разходите за лобизъм

Най-много разходи за лобизъм са направени от Deloitte – 3 млн. долара. На второ място е PwC с 2.7 млн. долара, следвана от Ernst&Young с 2.2 млн. долара и KPMG с 1.5 млн. долара.

Някои други индустрии харчат далеч повече пари за лобиране от „Голямата четворка“. През миналата година най-големите разходи в това направление са извършени от фармацевтичната индустрия и производителите на медицински продукти – 237 млн. долара, съобщават от Центъра за отговорна политика.

Компаниите от „Голямата четворка“, доминират одиторския бизнес в световен мащаб, като общите им приходи за 2011 г. надхвърлят 100 млрд. долара. Общо 497 от всички компании, които са включени в индекса S&P 500, са използвали услугите на „четворката“ през 2010 г. Това показват данните на S&P Capital IQ.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

 
%d блогъра харесват това: