ACTIVE CONSULT – Accounting & Tax

Accounting & Tax Consulting, Staff Leasing , Business Solutions

  • Винаги правилни решения !

    www.activeconsult.net
    office@activeconsult.net
    Phone: +359 2 974-33-32
    Mobile: +359 895 10-18-18
    Address: 133 Tzarigradsko shose Blvd., Sofia, Bulgaria

  • Търсене по категория или дума ?

  • Последни публикации:

„Рено Зои“ е първият електромобил с цена под 16 000 евро

Posted by Active Consult Ltd. - Accounting & Tax в 13/03/2012

Единствената световна премиера на електромобил от голям производител, на продължаващия до неделя автосалон в Женева, е новото „Рено Зои“ (ZOE). Рекламиран като първата достъпна кола на ток, подходяща за ежедневна употреба, той ще се появи на пазара през есента, но от 6 март се приемат поръчки от 11 европейски страни.

Цените във Франция тръгват от 15 700 евро след приспадане на държавната субсидия от 5000 евро. Във Великобритания „Рено Зои“ ще се продава за минимум 13 650 лири (около 16 450 евро), като финансовата помощ е в размер на 4333 лири. Без данъчни отстъпки, в Швейцария френският електромобил ще струва поне 22 800 франка (почти 19 000 евро).

Една от причините електромобилите на „Рено“ да са сравнително евтини е фактът, че в тяхната стойност не е включена себестойността на батериите – един от най-скъпите компоненти на колите на ток. Те си остават собственост на компанията, като се заменят безплатно при проблем и се ползват срещу месечна такса. При „Зои“ за наема на акумулаторите ще се плащат минимум 79 евро при подписване на тригодишен договор с уговорката, че ще се изминават до 12 500 километра годишно.

В България „Рено Зои“ няма да се продава
В България „Рено Зои“ няма да се продава, както и другите електромобили на френския производител. От местното представителство на компанията смятат, че докато държавата не предлага никакви стимули за покупката и експлоатацията на екологични модели, те няма да са достатъчно конкурентно способни. Съответно не са оправдани и разходите по тяхното осигуряване и последващо обслужване.

Електромобил с 60 патента
От „Рено“ без капка скромност отбелязват, че техния модел „Зои“ е използва всички най-съвременни технологии за производство на електромобили. В колата могат да се видят шест компонента, вграждани за първи път в автомобил на ток, а общо в него има 60 компонента, защитени с патент.

"Рено Зои" е първият електромобил с цена под 16 000 евро

 

[Рено]

„Зои“ е четвъртият модел в гамата от електромобили на „Рено“, като той се присъединява към вече лансираните през миналата година „Флуанс“ Z.E. и „Канго“Z.E. и мъникът „Туизи“, който ще направи пазарният си дебют на 15 март.

Петима пасажери и багажник с капацитет 338 литра
Поглед към техническите параметри на „Рено Зои“ ще ни покаже, че моделът е електрическа алтернатива на познатия модел „Клио“ на французите. Електрокарът е дълъг 4.08 метра, широк 1.73 метра, висок 1.57 метра и има междуосие 2.59 метра.

В купето има място за петима пасажери, а багажникът е с минимален обем 338 литра. Това са показатели, сходни с тези на вече цитираното „Клио“.

Електромоторът на „Зои“ е с мощност 88 конски сили, като постоянно разполага с максимален въртящ момент от 220 Нм. Каква динамика осигурява той все още остава тайна, но пък се знае, че максималната скорост на движение е 135 км/ч.

Интересното е, че „Рено Зои“ е първият електромобил с пробег от 210 километра с един заряд на батериите в рамките на тестовия европейски цикъл NEDC4. Това е постигнато чрез няколко иновации.

Различните системи са обединени под името „Range OptimiZEr“ (оптимизация на обхвата, в свободен превод). „Рено Зои“ зарежда батериите си по време на път по няколко начина. Това става при движение по инерция и спиране, като кинетичната енергия, се превръща в електрическа. Този подход може да добави до 100 километра към запаса от ход при шофиране в градски условия при студено време и до 150 километра, когато е топло, но не горещо.

"Рено Зои" е първият електромобил с цена под 16 000 евро

 

[Рено]

Максимално ефективното оползотворяване на кинетичната енергия става, чрез контролирано от електроника спиране с помощта основно на електромотора, който в тази ситуация работи като генератор и на спирачките на колата, също генериращи ток.

Сериозно е оптимизирана и работата на системата за затопляне и охлаждане на салона. Помощ за удължаването на пробега на „Рено Зои“ оказват и новите гуми „Мишлен“ EnergyTM E-V с намалено съпротивление при търкаляне. Те са специално разработени за употреба в електромобили.

Не нулеви, но доста ниски вредни емисии
Формално погледнато при придвижването с „Рено Зои“ в атмосферата не се отделят никакви вредни емисии. Компанията производител обаче коректно посочва, че в зависимост от това как се добива електроенергията в страната на експлоатация, електромобила „цапа“, макар и доста по-малко от кола с бензинов или дизелов мотор и дори от хибрид.

При микса за добива на електроенергия в Европа(съотношението произведен ток от възобновяеми и традиционни източници) средно за континента при изминаването на един километър ще се отделят 62 грама въглероден диоксид. За сравнение се посочва, че хибридът „Тойота Приус“ „произвежда“ 89 г/км.

Във Франция, заради широкото използване на електричество от възобновяеми енергийни източници, при изминаването на един километър с „Рено Зои“ ще се генерират 12 грама въглероден диоксид. При представянето на модела беше посочено също, че 85% от използваните за направата му материали подлежат на рециклиране, а 9 на сто от използваните пластмаси, вече веднъж са минали през преработка.

Зарежда се между 30 минути и 9 часа
Новият електромобил на „Рено“ има на борда си литиево-йонни батерии с капацитет 22 киловатчаса. В колата е вградена специално разработената за нея зарядна станция „Хамелеон“ (Chameleon charger). Вързана към нормална еднофазова електрическа инсталация тя може да зареди батериите на „Зои“ за девет часа.

Използвайки трифазен ток 22 киловата и 32 ампера, тя се справя със задача за един час. Ако токът е 43 киловата и 63 ампера, пълният заряд на батериите отнема едва 30 минути.

„Рено“ ще предложи на общинските власти и частни фирми и станции за бърз заряд с цена 3000 евро, което според компанията е с около една четвърт по-евтина от конкурентните продукти.

Управление чрез таблет
Иновациите в „Рено Зои“ продължават и със системата R-Link – мултимедийна система, базирана на таблет, която предлага управление на системите за забавление в колата, навигацията и опциите за заряд на акумулаторите. Системата разполага с реагиращ на допир дисплей с размер седем инча, като приема гласови команди и може да се управлява и с бутони на волана на колата.

"Рено Зои" е първият електромобил с цена под 16 000 евро

 

[Рено]

Специално за R-Link са разработени над 50 приложения с различни функции. Сред вече качените са програма с архивирани бази данни за консумацията на енергия, за оценяване на екологичността на стила на шофиране, както и такава, даваща съвети за максимално ефикасно използване на енергията.

Навигацията пък може да предложи най-малко енергийно консумиращ маршрут, като и във всеки един момент да прогнозира какъв запас от ход има електромобила. В базата данни постоянно ще бъдат вкарвани и локациите на всички зарядни станции в съответната страна, като ще може да се получи информация кои от тях са свободни към момента.

Собственикът на „Рено Зои“ ще може да комуникира със системата R-Link от разстояние, чрез своя мобилен телефон или компютър.

Чрез тях ще може да активира или да спре зареждането на акумулаторите, да зададе час, в който да започне заряда, за да се възползва от преференциални цени на електроенергията и да си поръча предварително загряване или охлаждане на салона за определен час.

Тук е моментът да се отбележи, че климатичната система на „Рено Зои“ разполага със сензор за замърсяване, който автоматично спира притока на въздух отвън, ако той не отговаря на определени критерии. Освен това, в купето е монтиран и йонизатор с два режима на работа – убиващ бактериите и създаване на релаксираща атмосфера, чрез балансиране на положително и отрицателно заредените йони във въздуха.

Пази се, идвам
Един от потенциалните проблеми на електромобилите е, че те са много тихи, което създава риск за сигурността на пешеходците. Това е накарало създателите на „Зои“ да монтират в колата системата „Z.E. Voice“.

При скорост между 1 и 30 км/ч тя издава звуци, предупреждаващи за идването на колата. Водачът може чрез натискане на бутон да избере между три различни „мелодии“ или да изключи системата.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

 
%d блогъра харесват това: